בכיר לשעבר במוסד: "לא מייחס אמינות רבה לסיפורים סביב פרשת ארד"

מהדורת הבוקר 1 Comment on בכיר לשעבר במוסד: "לא מייחס אמינות רבה לסיפורים סביב פרשת ארד"

רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים במוסד, בשיחה עם קול חי: "ההודעה של בנט בעניין רון ארד היתה מיותרת והוא עשה זאת כמו קודמו בתפקיד. יש הרבה פרסומים עם פרטים לא נכונים סביב המבצע שלא הצליח ואני גם לא מאמין לכל מה שגורמי ביטחון מדליפים בעניין"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על פרשת המבצע המיוחד של המוסד לאיתור מידע על הנווט רון ארד, שנפל בשבי בשנת 1986 ונחשב לנעדר זה שנים רבות.

איגרא ייחס אמינות נמוכה לשלל הסיפורים סביב הפרשה: "אני לא יודע להתייחס ל'גורמי ביטחון' שמצוטטים בתקשורת. מאז שהפרשה הזאת יצאה לתקשורת דרך הודעתו – המיותרת לדעתי – של ראש הממשלה, יש מלא סיפורים סביב זה. הייתי מייחס להם אמינות נמוכה וכך גם לגורמי הביטחון המדליפים".

לדבריו "הם באים כתגובה לידיעות של אמנון אברמוביץ' שראש המוסד טען ש'המבצע נכשל למרות שהביצוע היה מרהיב'. על רקע זה מנסים גורמים פוליטיים לתרץ את האישור למבצע".

הוא הוסיף: "ניקח למשל את הסיפור שמופץ על 'חטיפת גנרל איראני', למה לחטוף גנרל איראני בדימוס בסוריה בשביל מידע על קבר בלבנון? לא הייתי מייחס לזה חשיבות. מה שידוע הוא שהיה מבצע, שבא לאושש כנראה מידע שהתקבל בארגוני המודיעין. המבצע ניסה לאושש את המידע, לא הצליח. אתה יכול לתאר לעצמך מה ניסו לעשות – מן הסתם ניסו לבצע בדיקת ד.נ.א והבדיקה לא הניבה תוצאות. האם הסיכון היה שווה? כנראה שכן. ארגוני מודיעין תפקידם לקחת סיכונים", סיכם.

על פי ויקיפדיה, רון ארד היה נווט קרב בחיל האוויר הישראלי שנפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. הוא נחשב כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. בשנת 2005 הגיש אמ"ן דו"ח סודי לפיו ארד נפטר בלבנון, בין 1995 ל־1997. בפברואר 2016 פורסמה עדות חדשה מלבנון לפיה ארד נהרג עוד ב-1988.

לפני מספר ימים חשף ראש הממשלה, נפתלי בנט מעל בימת הכנסת כי לאחרונה קיים המוסד מבצע לאיתור מידע על הנווט הנעדר. "בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב ורחב מימדים, זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון", סיפר בנט קצרות.

התקשורת הערבית טוענת כי במסגרת המבצע, נחטף גנרל איראני מסוריה שהועבר לחקירה באפריקה ובסיומה שוחרר, אך למידע אין אישור או התייחסות מגורם ביטחוני רשמי.

החלטת רה"מ בנט לחשוף את הדברים ממשיכה להסעיר את התקשורת הערבית אך גם את המערכת הפוליטית. אמש דווח כי שר הביטחון גנץ לא ידע על החלטת רה"מ לחשוף את המבצע החשאי, לעומת השר לפיד שעודכן מראש.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הקרח הזה מבנטט את כולם, די לשקרים…